Tuesday, May 16, 2006

Θέλω-stop-να βρω-stop-δουλειά-stop.

Συνήθιζα από παιδί να βάζω σημειώματα γι' αυτά που δεν έπρεπε να ξεχάσω ή γι' αυτά που έπρεπε να προσπαθώ κάθε μέρα.

"Πρέπει να διαβάσω! Σε ένα μήνα οι πανελλήνιες"
"Hellooooo! Έχεις εξεταστική"
"Θα την περάσω την γαμω-κβαντική"
"Στις 13 τελευταίο μάθημα"
"Έγινε το θαύμα, στις 25/7 ορκίζεσαι!!!"
"Πότε θα κόψεις το κάπνισμα;"

Τα τοποθετούσα άλλοτε στα πιο απίθανα σημεία... στην κορυφή του κρεβατιού, στο πλαϊνό του κομοδίνου, στην παπουτσοθήκη, στο εσωτερικό του βιβλίου που διάβαζα, στο ταβάνι
ή φάτσα φόρα... στο γραφείο, στον υπολογιστή, στον καθρέφτη του μπάνιου.

Τον τελευταίο καιρό το σημείωμα "θέλω να βρω δουλειά (γαμώτο)" το έχω πάνω στον υπολογιστή.
Να το βλέπω κάθε μέρα, κάθε στιγμή... λες και το ξεχνάω ποτέ.
Είναι για να μου θυμίζει πως δεν πρέπει να εγκαταλείπω, πως κάθε μέρα πρέπει να προσπαθώ.

Εδώ και καιρό άρχισα να ψάχνω για δουλειά εκτός του αντικειμένου μου. Δεν είναι εύκολο ούτε και αυτό. Το πτυχίο τελικά είναι μονόδρομος.
Αλλά ακόμα προσπαθώ.

Έρχεται καλοκαίρι και στην αγορά εργασίας όλα νεκρώνουν μέχρι τον Σεπτέμβρη.
Δεν θέλω ένα ακόμα καλοκαίρι νεκρό.
Δεν θέλω.

Θέλω να ξυπνάω νωρίς, να ετοιμάζομαι για την δουλειά.
Να φτάνω με χαρά, να δουλεύω, να φτιάχνω κάτι με τα χέρια ή το μυαλό μου. Να ακούω ένα "μπράβο" ή ένα "θα μπορούσες και καλύτερα" ή έστω ένα "αισταδιάλα".
Να βλέπω το χαμόγελο ή τα ξινισμένα μούτρα του αφεντικού (προτιμώ το πρώτο)
Να κουράζομαι. Ναι, θέλω να κουραστώ.
Να χτυπάω τα δάχτυλα ρυθμικά στο γραφείο για να περάσει η ώρα.
Να έχω συναδέλφους.

Να πάρω τον πρώτο μου κανονικό μισθό και να τον τσακίσω.
Να βγάλω τους φίλους μου για φαγητό. Να πάρω γυαλιά ηλίου στον σύντροφο μου. Στην μητέρα μου σκουλαρίκια, στον πατέρα μου ρολόι, στα ανίψια μου παιχνίδια.
Στην κολλητή μου sparilious ένα κινητό, στο sport billy ένα mp3 player...
... και η λίστα δεν τελειώνει...
Να έχουν κάτι από μένα.

Όπως άλλοι σκέφτονται τι θα έκαναν αν κέρδιζαν το λαχείο, εγώ σκέφτομαι τι θα έκανα αν έβρισκα ποτέ δουλειά.

Πάω τώρα να χτυπήσω το κεφάλι μου στον τοίχο ή μήπως να γεμίσω τους τοίχους με σημειώματα "Όχι εδώ! Παραπέρα";

26 comments:

Rodia said...

Ολα έρχονται στον καιρό τους Αλεξ και τότε γίνεται ό,τι είναι καλύτερο. Μήπως να έκανες το στόχο σου περισσότερο συγκεκριμένο; Αν, λέω άν, φανταζόσουν αυτό που θέλεις συγκεκριμένα, με ακρίβεια, να επικεντρώσεις σε αυτό χωρίς ένταση (χωρίς αυτό το "γαμώτο") και χαλάρωνες, λέω πως είναι πιθανό να ενεργοποιηθεί η συναισθηματική νοημοσύνη σου και να καταφέρει να επικοινωνήσει αρμοδίως...

Καταλαβαίνω ότι βρίσκεσαι σε δύσκολη θέση, αλλά, για αφέσου.. χωρίς σκέψη για ένα διάστημα.. άσε να σε κυνηγήσει και όχι να κυνηγάς.. απλώς έχε τα μάτια ανοιχτά μαζί με τις κεραίες σου να αρπάξεις την ευκαιρία που θα παρουσιαστεί.

Εχω αρκετές ιστορίες να σου πω σχετικές.

ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ!!!:-)))
σμουτς!

..και.. γιατί δεν αναφέρεις για τί είδους εργασία ψάχνεις;..

Rodia said...

Γράφεις "Όπως άλλοι σκέφτονται τι θα έκαναν αν κέρδιζαν το λαχείο, εγώ σκέφτομαι τι θα έκανα αν έβρισκα ποτέ δουλειά." που σημαίνει πως δεν το πιστεύεις και τόσο ότι θα βρεις. Αν αντί να σκέφτεσαι (και να γράφεις) "Θέλω να βρω δουλειά" ένοιωθες την εργασία που επιθυμείς;.. δλδ ΘΑ κάνω αυτό και κείνο, κλπ κλπ

Για δες το διαφορετικά: Η εργασία είναι δικαίωμά σου και όχι λαχείο!

:-)

Unknown said...

ευχομαι να γίνει τόσο σύντομα που το νέο post it να είναι "να θυμηθώ να πάρω άδεια να πάω στις Μπαχάμες ή έστω στις εξωτικές Μπραχάμες (ανάλογα με το μισθό που παίρνεις)".


(τι σε ενδιαφέρει? να έχω το νου μου:P)

Dellaporta said...

Ρε συ καρντάσι, κι εσύ άνεργος? Πόσο καιρό? Εγώ απο Ιανουάριο του 2005 σε περνάω ή με περνάς?

Να σου πω λυπάμαι που είσαι άνεργος αλλά τουλάχιστον δεν νιώθω σαν alien πια. Που όλοι, μα ΌΛΟΙ, (φίλοι, γνωστοί και bloggers) έχουν δουλειά και γκρινάζουν κι απο πάνω, γιατί λέει κουράζονται.

Και κοιτιέμαι στον καθρέφτη και λέω "Μα καλά τόσο άχρηστη είμαι πιά?"

Έφτασα να πιστεύω πως ο δείκτης ανεργίας είναι κατασκεύασμα της μάνας μου για να μην πάθω κατάθλιψη ...

Τα λέμε ...

Ιφιμέδεια said...

Μαρία το πρόβλημα είναι υπαρκτό, αλλά μην το βάζεις κάτω κι όσο μπορείς μην το σκέφτεσαι!

Άλεξ βγάλε το ποστ-ιτ γιατί μπορει να αγχώνει χωρίς όφελος. Για όλα τα άλλα ποστάκια που είχες κολλήσει εξαρτιόταν από εσένα να δώσεις τη λύση. Αλλά στη δουλειά -ειδικά την καλή- θέλει και λίγη τύχη -ή και πολλή! Μην χάνεις το κουράγιο σου. Το ωραιότερο είναι που θέλεις με τόση όρεξη να δουλέψεις!

Καλή τύχη σε όλους όσοι ψάχνουν!

pascal said...

Δουλειά (άλλη) δεν έχεις, κάθεσαι και γράφεις ωραία ποστ...πφφφφ

αθεόφοβος said...

Σου εύχομαι να βρείς σύντομα δουλειά για να γράψεις το post
Θέλω να κάαααθομαι!

Νicola Beerman said...

Καληνυχτα κι ας με στενοχωρησες...

Almost Famous said...

εύχομαι να βρεις σύντομα δουλειά κι εγώ να βρω σύντομα χρήματα ώστε να μην χρειάζεται να δουλεύω και να απολαμβάνω τον ήλιο...
τελικά θέλουμε αυτό που δεν έχουμε!

Кроткая said...

Alex mono sti Ellada psaxneis i pas ki allou? an se endiaferei to exwteriko, pes to, exw na sou proteinw diafora, sovara.
To katalavainw to louki, an kai to perasa gia polu ligotero kairo apo sena. Egw ekana to lathos na parw o,ti mou edwsan ki etsi nakanw asxeta pragmata kai katwtera tis axias mou (ennow apo apopsi spoudwn) kai to ex wmetaniwsei. min kaneis to idio lathos.
kai min to vazeis katw.

anima rana said...

Δεν έχω λόγια να σου πω.... 'Η μάλλον... Κάτι έχω!! Εγώ θέλω ένα καινούριο dvd γιατί το προηγούμενο χάλασε!!! χαρ χαρ χαρ (βλακ χιούμορ)

An-Lu said...
This comment has been removed by a blog administrator.
An-Lu said...

"Δεν θέλω ένα ακόμα καλοκαίρι νεκρό.
Δεν θέλω."


Μιά ιδέα είναι να δουλέψεις το καλοκαίρι σε νησί (τόσες εποχικές δουλειές υπάρχουν εκεί, άρχισε να ψάχνεις). Εννοείται ότι η πρώτη "σπορά" των βιογραφικών σου (για κανονική δουλειά) θα έχει γίνει πρίν φύγεις. Το Σεπτέμβριο κάνεις τη δεύτερη "σπορά"...δεν μπορεί, σίγουρα θα βρεις αυτό που θέλεις.

alex said...

Ροδιά η εργασία θα έπρεπε όντως να είναι δικαίωμα και όχι λαχείο, αλλά δυστυχώς έχουν ανατραπεί τα δεδομένα. Συμφωνώ με όσα λες, αλλά στην θεωρία είναι πιο ωραία από ότι στην πράξη.
Σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου. Πιάνουν τόπο, να ξέρεις.

Ευχαριστώ για τις ευχές, τα λόγια συμπαράστασης και τις δικές σας εμπειρίες που μοιραστήκατε μαζί μου.

Το θέμα όμως δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται. Καλή η περιστασιακή εργασία σε νησιά κτλ αλλά όταν πλησιάζεις στην ηλικία των 30 πρέπει να αρχίσεις να "χτίζεις" την ζωή σου και την καριέρα σου (όποια και αν είναι αυτή).
Να κάνεις βήματα για να πας μπροστά, να ελπίζεις για κάτι καλύτερο.
Όταν αυτό δεν έχει γίνει ακόμα;
Τι κάνεις;
Πότε θα αρχίσεις να μαζεύεις εμπειρίες και γνώσεις;
Πότε θα αρχίσεις να νοιώθεις "χρήσιμη";

Το είχα πει και σε άλλο ποστ, το αναφέρει ξανά η Μαρία (ααα Μαρία είμαι γυναίκα και μένω Αθήνα, πάλι τα μπρέρδεψες)
πως το χειρότερο πράγμα που πιστεύει ένας άνεργος είναι πως είναι άχρηστος!

http://toximeio.blogspot.com/2005_10_01_toximeio_archive.html

Πως αυτός φταίει για την κατάντια του.
Ε, λοιπόν, μετά από πολλούς μήνες κατάλαβα πως δεν φταίω μόνο εγώ.
Έχω σαφώς μερίδιο ευθύνης αλλά το φαινόμενο είναι γενικό. Το βλέπετε και μόνοι σας.

άνιμα ράνα, dvd θέλεις πουλάκι μου εσύ; dvd θα σου πάρω :)

snikolas said...

Αααα, πάρα πολύ ωραία. Άρχισες να μοιράζεις δώρα ε; Μάλιστα. Εγώ λοιπόν θέλω όλα τα ντοκιμαντέρ του BBC σε DVD.

alex said...

κάτσε ντε να βρω πρώτα δουλειά και μετά οι παραγγελίες

"όπου βλέπω μπέχο, τρέχω και όσο αντέχω"
:P

Λαμπρούκος said...

πράγματι είναι ωραίο πράγμα να έχεις δουλειά! γιατί μονο έτσι μπορείς να γκρινιάζεις κάθε μέρα για το πόσο βαρετή είναι, για το πόσα λίγα παίρνεις, για τουθς μαλάκες συναδέλφους...

mindstripper said...

Είχα έναν γνωστό που ήταν άνεργος δυό χρόνια σχεδόν. Μεγάλη η επιροή αυτού στη σχέση του, στην προσωπική του ζωή, στην οικογένειά του. Και έξαφνα με τη διαφορά τριών ημερών, του παρουσιαστήκανε 2 πάρα πολύ καλές ευκαιρίες από το πουθενά. Τελικά, δεν θυμάμαι πότε ήταν πιο απελπισμένος. Όταν ήταν άνεργος ή όταν έπρεπε μετά από τόσο καιρό να κάνει τη σωστή επιλογή χωρίς να φοβάται γι αυτήν. Δεν είχε συνηθίσει βλέπεις, να απορρίπτει. Είχε συνηθίσει να τον απορρίπτουν.

Πίστη στον εαυτό σου να έχεις, κι όλα θα γίνουν και θα το δεις. ;-)

Oneiros said...

Συμπαράσταση, alex (και πολύ καλό το post). Δώσε βάση και στη μικρή ιστορία που αφηγείται η mindstripper.

alex said...

Όσο και να θες κάποια στιγμή την χάνεις.
Μετά από τόσο καιρό νομίζεις πως είναι και λίγο αστείο να έχεις πίστη.
Αλλά, εντάξει, και τι άλλο να κάνεις;
Απλά προσπαθείς...

Μαρκησία του Ο. said...

Έχω υπάρξει άνεργη για μεγάλα διαστήματα (από χρόνο και πάνω) και σε καταλαβαίνω απόλυτα.
Σημείωμα δεν κόλλησα βέβαια στον υπολογιστή - μου έφτανε αυτό που είχα κολλήσει στο μυαλό μου και έβλεπα κάθε βράδι με το που έκλεινα τα μάτια.
Έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα και το δικό σου το πτυχίο και το δικό μου και του διπλανού, είναι εξίσου μονόδρομα - ό,τι αντικείμενο και να έχουμε σπουδάσει, φαίνεται πως έχουμε κοινή μοίρα.
Παρόλα αυτά, θέλω να σου ευχηθώ καλό κουράγιο. Προσπάθησε όσο μπορείς να μην απογοητεύεσαι και είμαι σίγουρη ότι κάτι καλό θα βρεθεί. Οι καλοί άνθρωποι δεν χάνονται και το στοίχημα είναι με τον εαυτό μας.

ΧΧΧ

Rodia said...

Δε μ' λες, έχεις συγκεκριμένο λόγο που ψάχνεις δουλειά μέσα στην Ελλάδα; Αν δεν υπάρχει, γιατί δεν επεκτείνεις την έρευνά σου παραέξω; Σε κανα ξένο οίκο, παν/μιο, κλπ.. Αγγλία π.χ. ξέρω ότι υπάρχει ζήτηση...
Πάντως η εποχιακή εργασία έχει τα καλά της. Ξαστερώνει ο νους και γίνονται χρήσιμες γνωριμίες, σκέψου το...

Maria said...

Και μολις την βρεις αυτη την "φοβερη" δουλεια που ανζητας θα ευχεσαι να γινοταν ενα θαυμα και να μην δουλευες ξανα!Με τιποτα δεν ειναι ικανοποιημενος ο ανθρωπος!Οι μεγαλυτερες ανακαλυψεις εγιναν γιατι ο ανθρωπος δεν ηταν ικανοποιημενος με την ζωη που ζουσε!Το κακο ειναι οτι πλεον οι ανακαλυψεις εχουν γινει, κι εμεις μενουμε μονο με το αισθημα του ανικανοποιητου!

Anonymous said...

Πόσο εκτός πεδίου σου ψάχνεις? Ανοίγει μια θέση στην εταιρία που δουλεύω, ασχολούνται με internetika πράγματα και από όσο ξέρω ψάχνουν κάτι του στυλ project manager - office manager - content manager και πολλά άλλα βαρύγδουπα. Δεν νομίζω να δίνουν πάνω από βασικό, αλλά αν ενδιαφέρεσαι, ξαναποστάρισε να σου στείλω contact info.

alex said...

Ευχαριστώ
αν και είναι εντελώς εκτός πεδίου και μάλλον και ικανοτήτων μου.
Αν θες στείλε μου εμαιλ, υπάρχει στο προφίλ.

Maria said...

Mallon vrikes douleia giati exeis na grapseis kairo. An nai xairomai poli!